Methode

De lesmethode

Het onderwijs op onze school vindt plaats aan de hand van een individueel Engelstalig lesprogramma, Accelerated Christian Education (ACE). Kijk hier

Dit lesprogramma wordt wereldwijd door duizenden scholen gebruikt en omvat de vakken English, Word Building, Math, Science en Social Studies en nog een breed scala aan keuzevakken voor de bovenbouwleerlingen.

Dit programma biedt de leerlingen veel voordelen: Op ieder gebied leren zij dat God de oorsprong is van alles en dat Zijn Woord, de Bijbel, het fundament voor ons leven is.

Iedere leerling kan werken op het niveau en in het tempo dat het beste bij zijn of haar individuele vermogens past.

Het A.C.E.-programma benadert de leerstof volgens een zorgvuldig opgesteld stappenplan, waardoor de leerlingen de leerstof zich goed eigen kunnen maken. De leerlingen leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen vorderingen, wat een belangrijke voorwaarde is voor later succes. Dit geeft de leerkrachten de mogelijkheid iedere leerling waar nodig individuele hulp te geven.

Naast het Engelstalige curriculum wordt les gegeven in de Nederlandse taal.

De school valt onder het toezicht van de Britse organisatie ICCE. Deze organisatie is geaccrediteerd door het Nederlandse Ministerie van Onderwijs. De school is door het Ministerie erkend als een school voor de leerplichtwet. Het toezicht op onderwijs in de Nederlandse taal valt onder het Ministerie van OCW/de Onderwijsinspectie.

Ouders die hun kind naar de Bethabara International School sturen, voldoen dus aan de wettelijke eisen van de leerplichtwet. De leerlingen werken toe naar een afsluiting via het International Certificate of Christian Education. Er zijn Certificaten voor verschillende niveaus, te vergelijken met de niveaus VMBO tot VWO.

Het Britse National Academic Recognition Information Centre (NARIC), dat diplomamaatstaven meet, beoordeelde de ICCE General and Advanced Certificates als vergelijkbaar met de Cambridge International ‘O’ en ‘A’ niveaus.